lørdag den 20. august 2016

mesterreglen

lille aksel blomstrede på et gartneri
lille aksel fik trykket sit ansigt fladt
lille aksel var ikke bange for sprækker i gardiner
indtil den usynlige hånd lagde sig i hans
og dansende førte ham op af bakken
der stod jeg
parat til at skrælle lunser af lille aksel
som straf for hver af hans utåleligheder
maskere mig i hans ansigts ham
han kommer altid ud for nogle farlige eventyr
han er helten i den her historie

et missil fra københavn har ramt malmø
lille aksel får mistanke om at det er bageren der har affyret missilet
så han fortsætter med at udspionere bageren
atomeksplosionen er så stærk at den kan ødelægge hele øresundsregionen
lille aksel bliver sat op i missilet da det bliver affyret
missilet flyder heldigvis ovenpå

men han bliver stadig ved med at hviske i mine ører med en glad stemme
indtil nu
det har været over et år
og jeg har ikke engang prøvet

men det her er pay off
vore helte mødes efter at de alle har undsluppet storbyen
lav grin med at folk bare kan flygte
nu må de drage til de blå bjerge
men for at komme derhen har de brug for penge
heldigvis er de et band så de spiller fra by til by
så meget kan ske på en enkelt nat

hvorfor dog forspilde et helt år
glemme alt om de gode minder
mennesket er på besøg på jorden
det er forkert at undertrykke andre mennesker
hvis jeg skriver noget ned kan andre læse det
lille aksel går rundt i en kulisse og det er en illusion det hele

for resten var cykelkælderen formet som en togstation med perroner
men i stedet for skinner var der vand
bag efter så jeg en form for show med lise rønne og nikolaj koppel
hvor de viste billeder frem af en flodhest og en universitetsstuderende
som var spærret inde i hvert deres glasbur fyldt op med vand og tilskuere
savnet af alle men de vidste aldrig bedre

da de går hen til bageren opdager de at den er lukket
så de såkaldte bagere er rejst væk
onde lever også et normalt liv
internet som kontrol af befolkning

jeg kan ikke falde i søvn
men hvem ville også sove nu
der er faktisk mennesker omkring mig
men det er nærmest det modsatte
man kan være god til noget men hade at gøre det
man kan være dårlig men gøre det hele tiden
øen er ligesom island og norge

nogle gange bliver det bare for meget for ham
så han ville ønske at han var blevet hjemme
med alle under sig
og se det hele er hult
ned i helvedesspiralen
jeg sidder i linje 4a
for jeg har ikke fået frokost
kun forstærket af tågen udenfor vinduet

men jeg er ikke særlig god til at tænke så derfor skriver jeg på dette papir
andre har det værre
for at der ikke er nogle regler er der nødt til
at være en regel om at der ikke er nogen regler

denne regel er dobbeltmoralsk men nødvendig
uden at være fragmenteret og klippet i små bitte fucking stumper
længsel efter bro
hjemsøgt bro
industrialiseret skov
beskrivelse af broen
afsløring af vampyrer
alle dem der skal reddes
vejen op af bjerget
mere autoritet
de småborgerlige bliver kontrolleret af vampyrer
firkantet måne

kultur har intet at gøre med politik og skal holdes væk fra staten
ingen skal være afhængig af en privat bank
faktisk er vi nødt til at have en negativ vækst med mindre løn til de fleste
krav og regler for folk der har børn
det er muligt at ændre verden fundamentalt for at gøre den bedre
se udvikling fra middelalder til i dag
meningen med livet er at skabe
religioner hævder at det er dig der er skabt
i et tog forbi oversvømmet stonehenge
grækenland
vinterland
et tog man kun har to sekunder til at stige på
kun for en mand per vogn

2 kommentarer :

  1. Wow jeg føler en åbenbaring har rørt dig- eller en drøm, jeg er stadig ved at pakke ud, prøver at skrive snart

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en kakofoni af mange forskellige drømme

      Slet