fredag den 1. april 2016

Demokrati Er Undertrykkelse.

Jeg venter, stiger ind i 12, venter, står af, går, går, går, forbi rådhuspladsen
Ned af vesterbrogade tror jeg nok den hedder
Tivolis porte åbenbarer sig på venstre hånd som en afsavet port fra helvede
Jeg betaler min gode borgerpligt jeg er en god samfundsborger i et godt samfund
Jeg spiser candyfloss. Jeg spiser dejlig candyfloss.
Gud elsker mig og Danmark og Amerika.
Jeg står i kø. Jeg går frem. Kø. Frem. Lille lorteunge. Hader lorteunger der springer over.
Jeg prøver rutchebanen. 23 gange prøver jeg rutchebanen.
Så går jeg over til Odins-ekspressen. Den prøver jeg kun 1 gang. Hader den forlystelse.
Hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, hvad skal jeg skrive, jeg er journalist på BT

Noget om syge børn. Nu brækker jeg mig. Jeg pisser på Veteranbilerne.
Jeg æder lakridser til 50 kr. Jeg er forelsket.

3 kommentarer :

  1. Måske den smukkeste karikatur på en BT medarbejder der nogen sinde er blevet kreeret, måske den smukkeste hån.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et wake-up-call til samfundet. Vi har en margenaliseret men nærmest usynlig gruppe af mennesker, altså BT-journalisterne, som kan bryde sammen følelsesmæssigt hvert sekund! Er det virkeligt et samfund vi ønsker at leve i? Hvor nogle af vores kære medborgere er tvunget til dagligt at sidde hele dagen og skrive uvæsentlige "nyheder" om fodbold, sygdoms-skræmmebilleder, Chris Macdonalds nyeste besættelser, indbrud og sladder, bare for at kunde tjene til dagen og vejen?

      Slet
    2. De skal have lov at udfolde sig! #befribt

      Slet