lørdag den 1. april 2017

Aprilsnar

https://www.youtube.com/watch?v=snLOV4sktzY

Nu fik jeg ikke nogen reaktion, som jeg ellers havde håbet på efter al den pinsel jeg har udsat mig selv for. Men troede du på det? xD

---

Et sted i 
hovedet drømmer jeg om
bjerge, om
sne på
toppen af
september, på dit
hår, om røde
kinder som to
solnedgange på samme
tid på et
efterår

Jeg drømmer om en sidste
kærlighed, om dig der putter et
plaster på mit
øje som et
undskyld for at jeg ser alle de ting du gør for at sorge mit
øje som det aldrig er blevet sorget før

Et
sted bag mig drømmer jeg om
jordbær der rødmer, en håndplukket
sommersalut, en
smag af
natjuice, om
fregner i
ansigtet som
stjerner i
mørket du havde drukket

Du vrøvler uafbrudt, en tidlig
tilstand af
efterårsblues og jeg tænker på om det nogensinde vil blive det samme når du ikke er her længere i mit
galleri, når du ikke maler
graffiti på mine
mure, når du ikke leger du kan tale
Swahili med
fuglene på vores
gåture, aldrig, aldrig har disse
fuglebure været mindre i
hovedet at erindre

Et
sted foran mig
drømmer jeg parablyiske
drømme for dig, ømme
måder jeg har aet din
hud på, hvordan
favntaget vender ud på det
ydre af din
krop så man kan se at der gemmer sig solsikkefarvede
bjørnekløer, et
ønske om at få
børn før du dør i dit
indre, du har alle mine
favoritorganer

Jeg drømmer om
musik fra en
synthesizer,
rumrejser ud af
hovedet,
digte jeg har skrevet kun for dig og alt er nu blevet til
distance i mig

Et
sted hvor
drømme går hen og dør i småt
brændbart,
drømme om dig er en truet
dyreart i
oktober
måned

Et
sted mellem mange
steder drømmer jeg i søvnløse
rum i en vågen
vind af
applaus fra et
publikum der bifalder at det lykkedes dig igen at kidnappe mit
sind

Jeg er som en
hund lænket til dine
lygtepæle af lysende
minder og
kødben af
kærlighed du kaster

Jeg drømmer at
solen skinner, at vi kæmper
vandkampe midt i
november - det er højst usandsynligt men i
drømme kan
alt jo ske, dykkende
hvaler dykker ned i
sne og dig der plasker med dine
gummistøvler, i
himlen skvasker
solen våd, det var først senere i
drømmen at jeg forstod hvad det betød

Jeg siger til mig selv: et
plaster beskytter ikke mod noget,
fuglene, er de allerede fløjet?

Det
eneste der er tilbage i dag er
distance og det nytter ikke noget, vi har allerede løjet for os selv for meget, det eneste der er tilbage i dag er
overlevelseskonkurence og ikke at dø først

Sommeren er allerede gået

Efteråret har
hævntørst

Efteråret er ikke et
sted for
drømme om dig

Et
sted i
hovedet svømmer jeg

Svømmer jeg?

Drømmer jeg?

3 kommentarer :

  1. Magisk- lige hvad jeg havde brug for efter at være blevet færdig med projekt

    SvarSlet
  2. Jeg er ked af at jeg dukkede joken, stadig et smil værd du ved

    SvarSlet
  3. Jeg havde ventet et halvt år på at kunne bruge den joke!

    AHHHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRRRRRRR :D

    SvarSlet