tirsdag den 27. december 2016

I kø med M

Tøf Tøf Tøf Tøf, i kø i livet i hver en dag.
Idag er der kø i supermarkedet
Der er altid kø i supermarkedet
Og folk ved jeg ikke kan lide dem
Jeg smiler som en der græder hårdt
Mimer fakter for at få dem til at gå
Tripper til en uhørlig melodi på stedet
Smækker ting fra kurven på båndet
Ups, mælk embaleres ikke særligt solidt
Men det fik deres opmærksomhed
De ved jeg er trådt over og forbi grænsen
Grænsen mellem det de tror er ok
Shit, de kan sku ikke bevise en skid
Jeg tager fløden og lader den følge mælken
De er bange nu... Jeg må blive ved
Hvis jeg stopper nu tror de jeg er svag
Smør, æg, leverpostej, mel og shampoo
Det er min kø nu, min dominans er sand
Jeg stiller mig op på båndet og kikker rundt
Så træder jeg lidt rundt, samler lidt dej op
Jeg lader det kaste ud i køen bag mig
De er tryllebundet af min maskulinitet
Så tager jeg en håndfuld kontanter
Ekspedienten et frosset i sin sidste handling
Kasseapparatet står endnu åbent
Jeg blander dej med penge
Så putter jeg Det hele tilbage i kassen
Det er kunst nu
Et urørligt stykke kulturarv lige her i køen
Denne kasse 4 fredet, aldrig brugt igen
Så rømmer jeg mig lidt anstændigt
går ud af de selvåbnene døre med et smil
Et smil der fortæller alle på vej ind
At der er noget nyt og banebrydende derinde

4 kommentarer :

  1. Og af det kan man lære at det er vigtigt at huske at lukke Kasseapparatet

    SvarSlet
  2. Jeg... jeg... det er næsten den ene fantastiske one-liner efter den anden. Og helheden... flowet... det her er et mesterværk. Det er det virkeligt. Tillykke!

    SvarSlet
  3. Tak, jeg kunne ikke have gjort det uden M's læremester- Bt journalisten

    SvarSlet