onsdag den 14. december 2016

En Patetisk Metaforfose

Jeg har undergået en forandring
Jeg har forvandlet mig om til Bjarne Corydon
En pandekage af stegt kylling
Hvor blodet er snittet væk
Med panden mod køkkenskabet
I et større fungerende land
Og hvis man kigger i vinduesruden
Ser man det tydeligt

Instakaffe er blevet hjemkøbt
Jeg koger vand og drikker skævt ind i mundvigen og bekæmper mig selv
Elkomfuret brænder øverst i skabet nedenunder
Snart står jeg midt på gulvet og spjætter cirka ti gange op og ned
Livet er sandeligt hårdt
Jeg har forvandlet mig om til Bjarne Corydon
Og hvis man kigger i vinduesruden
Ser man det helt klart

Hvis nogen siger noget som kunne misforstås finansielt
Har jeg som forberedelse installeret overvågningskameraer ud af ørerne
Jeg har altid den samme tier og femmer liggende i rummet til småpenge
Alle omkring mig bliver smittet med borelia
De har mere ret til at eksistere end så mange andre
Det tror jeg godt danskerne kan se
Og hvis man kigger ind i ruden
Ser man det tydeligt

2 kommentarer :

  1. Nej, det er fantastisk at være Bjarne Corydon! Men forvandlingen gjorde pænt avs, som du kan se

    SvarSlet